Inel si monede medievale

        Doua zile de detectie cu rezultate foarte bune care au scos la lumina cateva obiecte medievale foarte frumoase. Prima zi fiind marti 3 martie am iesit cu Cristi la detectie dupa o veche harta cu drumuri medievale. Dupa multe ore de plimbat in sus si in jos gasim doar o portiune foarte mica din acel drum unde nu s-a surpat pamantul. La inceput am gasit doar gunoaie moderne: doze de la bere/suc, capace de borcane, sarme dar  si multe tuburi ww1. Spre final de zi gasesc un semnal care mai ca nu vroiam sa il sap, era undeva in jur de 40 – 45  (in gandul meu folie de aluminiu)  in realitate ce sa vezi o moneda foarte mica din argint turceasca care o puteti vedea in poza de mai jos 😀 si in fimulet 

acea turceasca din argint

Va urez vizionare placuta 

         La o distanta foarte mica de aproximativ 5 metri apare si un semnal destul de puternic in jur de 79-80 (in gandul meu alt capac de borcan) in realitate un inel din bronz foarte bine realizat cu o patina verzuie superba si un simbol destul de interesant care nu am reusit sa il identific. Eu l-as data in perioada 1600-1700 dar asta este doar parerea mea. Va prezint multe poze cu acest inel deoarece mie mi-a fost foarte simpatic si pana la urma doar cu pozele ramanem.

inel medieval din bronz

inel medieval din bronz 1

inel medieval din bronz 2

inel medieval din bronz 3

inel medieval din bronz 4

inel medieval din bronz 5

inel medieval din bronz 6

inel medieval din bronz 7

inel medieval din bronz 8

        A doua zi 4 martie merg la detectie tot in acel loc si mai gasesc 1 moneda de ein kreuzer cu Maria Theresia, un nasture destul de intereant din bronz si 2 monede de 1/2 kreutzer 1774

1/2 kreutzer 1774

nasture vechi

ein kreuzer maria theresia

Fratele meu are alta poveste tot in aceleasi zile cu obiecte foarte interesante. Toate obictele au fost predate Directiei de Cultura Suceava pe baza de proces verbal 

DSC_2882 (Large)