Istoria nescrisa din gradina bunicii

      Va salut, dupa o lunga perioada de inactivitate in care am fost plecat peste mari si tari. Nici bine nu m-am intors ca am si reluat aceasta frumoasa pasiune pentru istorie si metal detecting, iar rezultaele au aparut atunci cand m-am asteptat mai putin.

De ce ascest titlu ? foarte interesant si ii pot multumi bunicii mele pentru ca a dat peste vechiul sat medieval chiar in gradina sa in timp ce se ocupa de ingrijirea plantelor cultivate. In tot acest timp cat plimba gradina in lung si in lat a dat peste mici obiecte metalice atat vechi cat si contemporane, pe care le-a tinut sa mi le arate. Printre obiectele gasite ceva mi-a atras atentia si anume partea superioara a unui inel cu cap de bour pe care vi l-am prezentat intr-un post anterior dar o sa vi-l actualizez mai jos. Pe langa acesta am mai dat si noi peste cateva monede moldovenesti pe care le-am prezentata in acea postare anterioara.

Obiecte descoperite anterior si predate conform legii

Povestea nu se opreste aici, desi atunci nu am mai dat si peste altceva ne-am gandit ca este ceva izolat dar cand ne-am intors in aceasta toamna am cercetatat cu amanuntul toata gradina bunicii si am dat peste multe obiecte care mai de care mai interesante, care au fost deasemenea predate Directiei de Cultura Suceava conform legii.

Moneda medievala jumatate de gros

 

 

Moneda medievala de jumatate de gros  – ( cred ca Alexandru cel Bun – 1400-1432)

Moneda medievala un gros

Moneda medievala 1 gros argintata

moneda medievala jumatate de gros

 

2 monede ne jumatate de gros intr-o stare mai precara

fragment moneda jumatate de gros

 

Fragment moneda jumatate de gros

moneda medievala argintata 1 gros

 

Moneda de un gros argintata (putin contorsionata de uneltele folosite la camp)

monede medievala jumatati de gros

 

Monede medievale jumatati de gros

Moneda medievala turceasca bronz

 

Moneda medievala turceasca bronz

Obiect medieval bronz

 

Fibula bronz (perioada necunoscuta)

capete manere de cutit medievale

 

Piese bronz

obiect medieval decorativ bornz argintat

 

Obiect medieval decorativ (bronz argintat)

Cercel medieval bronz argintat

 

Cercel medieval din bronz argintat (perechea a fost gasita de fratele meu AICI)

unealta medievala prelucrare ceramica

 

Unealta medievala prelucrare ceramica(voi reveni si cu fragmente de ceramica cu formele acestui instrument)

cruce medievala bronz

 

Fragment cruce bronz

inele medievale bronz copii

 

Inele bronz (dama sau copii)

Fragment inel bronz

 

Fragmente inele bronz

Fragment inel bronz medieval

 

Fragment inel bronz

Continuarea o puteti gasi in ACEST POST descoperite in aceeasi locatie de catre fratele meu.