Antice si medievale din gradina bunicii part 2

          Din nou am fost la detectie in gradina bunicii si in aproximativ 4 ore de detectie am avut rezultate foarte bune, dar asta nu e tot….. am mai iesit si in alta locatie unde am gasit o monede turceasca de argint.

        In ciuda fibulei descoperita de Cristi eu gasesc prima moneda romana care este un denar din argint. Este un denar din perioada  147-161 dupa Hristos. Avers: DIVA FAVSTINA Revers: AETER-NITAS Greutate: 3.0 g al imparatesei Diva Faustina.

Diva faustina denarius

Si alte poze:

diva faustina denarius

 

diva faustina denar argint

Dar asta nu e tot … la o distanta de aproximativ 10 m gasesc 2 monede moldoveneasti de jumatate de gros

jumatate de gros (Large) jumatate de gros moldova   (Large)

 

Aproximativ tot prin acelasi loc apare si o moneda turceasca foarte micuta  cu o greutate de 0.4 g care presupun ca este medievala tot din aceasi perioada cu cele moldovenesti.

accea turceasca (Large)

Si am gasit si alte fragmente din bronz si o topitura care cred ca este de argint care poate fi antica sau medievala care are o greutate de 11 g , un mic nasture, dar si un fragment dintr-o moneda.

obiecte (Large)

 

 In alta zona mai gasesc inca o moneda turceasca de data asta putin mai mare tot din argint.

accea turceasca argint (Large)

 

 

La aproximativ 100 m de aceasta moneda Cristi a dat lovitura dar va las pe el sa povesteasca ce a gasit. 

