Medievale si antice

Salutari

        Weekendul 11-12 octobrie scoate la iveala 2 monede romane si ceva obiecte medievale. Cu noua mea jucarie Garrett AT PRO am zis sa mai merg inca o data in zona unde am gasit monedele medievale in primavara.

        Primul obiect gasit a fost un proiectil ww2 care a fost predat la ISU (pompieri) Suceava

proiectil ww2

       Apoi am descoperit un denar roman „Divus Marcus Aurelius AR Denarius ROME 180 AD”  „DIVVS M ANTONINVS PIVS  si avers CONSECRATIO, eagle standing right on globe, head left” . Acest denar a fost descoperit la marginea unei paduri unde nu a fost arat niciodata.

marcus aurelius denarius

          In alta localitate gasesc alt denar  ANTONINUS PIUS  DENARIUS. Acest denar l-am descoperit in aratura ipreuna cu o moneda moldoveneasca de jumatate de gros.

ANTONINUS PIUS SILVER DENARIUS

Moneda de jumatate de gros descoperita in aceasi locatie cu denarul de mai sus

13

Tot in aceasi locatie gasesc si un fragment de inel in care se observa o cruce

inel medieval

       Apoi duminica am ajuns la locatia unde am mai gasit 3 monede moldovenesti si gasesc cea mai importanta moneda pentru mine care este o moneda de argint din domnia lui STEFAN CEL MARE

moneda stefan cel mare

Dar surprizele nu se termina aici mai gasesc inca 3 jumatati de gros din bronz(cupru), o cruce foarte frumoasa din bronz cu patina excelenta, un fragment de inel si un cercel medieval.

jumatate de gros

jumatate de gros

Fragment inel scrijelit si argintat 

inel medieval

Cruce medievala

cruce medievala

Cercel medieval (spre fericire fratele meu gaseste perechea acestui cercel)

cercel medieval

Obiectele au fost predate Directiei de Cultura si Patrimoniu Suceava.

Fratele meu cand va avea timp la publica si descoperitile lui facute in acelasi timp cu mine.

Alte fotografii si obiecte predate.

12 (Large)

10

cercel medieval

Si procesul verbal de predare

DSC_1721 (Large)