Urme ale imperiului Austro-Ungar si prima moneda de argint

       Dupa cum spune si titlul, in aceasta zi am dat peste diverse urme ale dominatiei austro-ungare de la monede pana la piese din vestimentatia armatei. Zona in care am cautat parea un vechi drum presarat cu transee de o parte si de alta, vechi zone ale taberelor armatei. Am inceput cu partea de jos a unui deal ce poate fi vazut in imaginea de mai jos, unde am dat peste 2 butoni de haina militara pe care inca nu i-am identificat dar cel putin unul realizat la Paris iar celalat pare de origine nazista.

IMG_20140222_170646

nasture 1

nasture 2

          Urcand in partea superioara a dealului am dat peste cea mai frumoasa descoperire a zilei, 1 coroana din argint 1894, care m-a facut sa sar in sus de bucurie deoarece este prima mea moneda de argint. Va prezint imagini cu moneda direct de la sursa :).

CAM00509

CAM00510

         Nu departe de aceasta am dat peste alta moneda, 10 BANI 1867.

10 bani

        Apoi dupa un timp de cautat in acea zona si dezgropand o serie e tuburi de cartuse am hotarat sa intram intr-o zona impadurita, deoarece am vrut sa urmaresc un drum ce parea sa aiba legatura cu transeele pe care tocmai le controlasem. Ideea nu a fost deloc rea deoarece drumul a fost presarat cu monede de 2 respectiv 10 HELLER din perioade diferite 1893-1912. Mai jos sunt prezentate aceste monede, cat si un mic filmulet cu scoaterea la suprafata a 2 dintre ele.

CAM2

CAM3

cam4

cam5

             

 

    Desi cam acestea au fost obiectele gasite pe toata durata zilei, la intoarcere spre casa am dat peste acest cercel sau medalion (ce o fi).

CAM00541

